Галя Горанова
Пошлостта с гарантиран произход "Биг брадър" е на път да удари дъното, ако бездната на телевизионните "формати" изобщо има дъно.
Анонсите от безчетните билбордове ни подгряват, че тоя път няма да има прошка.
След като през увеличителното стъкло на тв екрана ни бяха показани с перверзна наслада средностатистическата простотия на българина и парвенющината на кометките от шоубизнеса, сега на ред е развенчаването на култа към фамилията, тази елинпелиновска скука.
На прицел е традиционна ценност - семейството.
Извратеният замисъл и некрасивото слюнчене от сконтираните печалби са маскирани като честен опит да се надникне отвъд лъжеморала и да се открие "истинската" природа на българското семейство.
А тя, ако се съди по рекламните слогани, е уродлива и лицемерна, изпълнена с похот, изневери и сексуални перверзии.
Този път "продуцентите" са твърдо решени да попилеят и последните идилични представи за рода, да сложат кръст на "битовия кич" от учебниците, който изобразява традиционното българско семейство, събрано задружно около софрата.
Новите отворковци се канят да внушат на старо и младо, че семейството е обикновен бардак, в който майката е непоправима уличница, а бащата - сексуален маниак. Т
ази представа се насажда публично като норма.
Другото е отклонение.
"Тя е добра и грижовна майка на две деца и любовница на трима съседи!"
С този рекламен надпис фабриката "Биг брадър" зарибява зрителската аудитория из цяла София.
Половата му реплика пък гласи: "Той е добър съпруг, идеален баща, но тайно облича бельото на жена си".
Наистина, какво по-естествено от това!
Засега няма детски вариант на рекламата, но знаеш ли?
Затова пък се предполага, че всички деца над 7-годишна възраст биха могли да прочетат и разберат тези педагогични послания от рекламните билбордове.
Няма да коментирам участието на децата във въпросния формат.
За продуцентите е достатъчно, че то става със съгласието на родителите.
Повече не им е нужно.
Щом е икономически оправдано, защо им е да се обременяват с други въпроси?
В надпреварата за рейтинг и печалби българските телевизии отдавна превърнаха порното в достоен научнопопулярен жанр.
Горе-долу в този жанр се заформя и поредното риалити шоу.
Телевизиите, разбира се, са неспособни да се саморегулират в това явно наддаване в пошлостта.
За целта си има "регулаторен орган".
Май се нарича СЕМ и работата му е да съблюдава за спазването на санитарния минимум благоприличие в програмите на електронните медии.
През този орган се изредиха много видни интелектуалци от разни властови квоти без видим резултат от дейността им.
Това, че някой си позволява да свежда семейството до извратено съжителство между парясница и травестит, се дължи до голяма степен и на тяхната безкритичност през годините.
Аморалността на семаджиите е виагра за разпуснатите медии.
Преди време описах случайно дочут радиодиалог, в който нахилена девойка коментираше новината за изнасилена от млад мъж старица с думите "Излязъл й е късметът".
Веднага ми се обади възмутен член на СЕМ, за да разбере коя е радиостанцията.
Ако все още някой в регулаторния орган се вълнува от лабораторните извращения в медиите, нека бъде така добър да звънне на шефовете на Нова телевизия.
Но не за да ги попита дружески защо ги влече да организират екранен бардак, а за да ги постави пред съответните отговорности.
сега /
0 коментара:
Публикуване на коментар